Designmarkkinoinnin tutkinto

kalenteri

Ajankohta: seuraava Designmarkkinoinnin tutkinto alkaa 31.8.2018

Opetuspäivät järjestetään kello 9.00-16.00.

Koulutuskalenteri julkistetaan huhtikuussa 2018. Koulutuskalenterista näet opintopäivien tarkat päivämäärät.

Tutkinnon kesto: 11 kk monimuoto-opiskeluna (sisältää 21 lähiopetuspäivää sekä itsenäistä etäopiskelua)

Tutkinnon hinta symboli fin

Tutkinnon hinta:

3280 euroa (sis.alv 24%)

  • kertamaksuna 3280 €
  • kahdessa erässä: 1640 € / erä
  • neljässä erässä: 820 € / erä

Voit valita laskun maksuerien määrän täyttäessäsi Hakulomaketta.
Hintoihin sisältyy alv 24 % / voimassaoleva arvonlisävero.

Hakuaika symboli fin

Hakuaika:

Hakuaika 31.8.2018 alkavaan tutkintoon päättyy 27.8.2018. Voit hakea jo nyt syksyllä 2018 alkavaan koulutukseen. Hakemuksia käsitellään jatkuvasti hakuajan ollessa käynnissä. Opiskelupaikkoja myönnetään soveltuville hakijoille hakemusten saapumisjärjestyksen mukaan. Tarkemmat hakuohjeet ja hakulomake löytyvät sivulta Hakeminen.

Kenelle soveltuu symboli fin

Kenelle koulutus soveltuu?

Oletko kiinnostunut kauniista design-tuotteista, elämyksellisistä tapahtumista, suomalaisesta muotoilusta, sosiaalisen median mahdollisuuksista, popup -myymälöiden ideoinnista, designkuvien studiokuvaamisesta tai tunteisiin vetoavien palvelujen muotoilusta? Helsinki Design Schoolin Designmarkkinoinnin tutkinto soveltuu niille, joiden tavoitteena on toimia designin alalla markkinoinnin sekä myynnin parissa. Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa alan kokemusta tai osaamista. Koulutuksen monipuolisuuden ansiosta saat osaamista monenlaisia eri työtehtäviä ajatellen. Designmarkkinoinnin tutkinto sopii suoritettavaksi myös muiden kaupallisten opintojen rinnalle sekä yrittäjille tai yrittäjiksi aikoville.

verkostoituminen symboli fin

Verkostoidu ja löydä uusia työmahdollisuuksia

Helsinki Design Schoolista valmistuneet opiskelijat ovat saaneet työ- ja harjoittelupaikkoja monista arvostetuista kotimaisista ja kansainvälisistä yrityksistä. Opiskelijat ovat myös päässeet avustajina ja harjoittelijoina toteuttamaan monia mielenkiintoisia tapahtumia, kuvausjärjestelyjä ja muita opiskeltavaan alaan liittyviä projekteja. Osa opiskelijoistamme on Helsinki Design Schoolin suosituksilla lähtenyt jatkamaan opintoja korkeakouluihin eri puolille maailmaa. Helsinki Design Schoolin Designmarkkinoinnin tutkinto toteutetaan osittain yhteistyössä muotoilualan yritysten kanssa. Helsinki Design Schoolin toiminnan perusajatuksena on hyödyntää monipuolisia verkostojamme kaikin tavoin opiskelijoidemme urahaaveiden toteutumisessa.

parhaat osaajat symboli fin

Opiskele parhaiden osaajien johdolla

Helsinki Design Schoolin Designmarkkinoinnin tutkinnossa opettavat alan parhaat osaajat, kuten Designmuseon johtaja Jukka Savolainen, Finnish Design Shopin perustaja Teemu Kiiski, Helsingin Torikortteleiden vastaava tuottaja Anna Pakarinen, Lapuan Kankureiden Sara Bengts, Jenni Kuisma (markkinointijohtaja Luhta Sportswear Company, aikaisemmin markkinointijohtajana Habitaressa), Galerie Forsblomin koti- ja kansainvälisen näyttelytoiminnan parissa vuosia työskennellyt Katja Räisänen, muun muassa Iittalalle suunnitelleet arvostetut ja palkitut muotoilijat Elina ja Klaus Aalto, viestinnän ammattilainen Laura Iisalo, Susanna Kivisilta (Marketing Manager, Diesel, Tanska), muotoilutoimittaja Sami Sykkö, graafisen suunnittelun huippunimi Timo Ilola (Reaktor ja Kokoro & Moi), arvostettu valokuvaaja Kaapo Kamu, brändisuojaamisen ammattilainen Antti Innanen (Asianajotoimisto Dottir), online-journalismin ja sosiaalisen median markkinoinnin osaaja Laura Seppänen, brändäämisen arvostettu huippunimi Pirjo Suhonen (Ivana Helsinki), mainosalan tähti Verneri Leimu (Suunnittelutoimisto 358) sekä trendianalyytikko Susanna Björklund.

opiskele työn ohessa symboli fin

Opinnot voi suorittaa myös oman työn ohessa

Designmarkkinoinnin tutkinto toteutetaan monimuoto-opiskeluna. Opintoihin sisältyy 21 lähiopetuspäivää koulun tiloissa. Opintopäivillä opiskelijat saavat etä- eli kotitehtäviä, jotka voit suorittaa omalla ajallasi. Etätehtävät on suunniteltu niin, että ne tukevat ja syventävät opintopäivillä opittua asiaa. Etätehtävät ovat laajuudeltaan kohtuullisia, joten tehtävät voi hyvin suorittaa oman työn tai muun opiskelun ohessa. Tehtäviin saat aina palautteen, jota voit hyödyntää oman osaamisesi kehittämisessä. Monimuoto-opiskelu mahdollistaa opiskelun asuinpaikkakunnasta riippumatta.

Kaikki opetus tapahtuu suomen kielellä.

hyvät edellytykset symboli fin

Designmarkkinoinnin tutkinto yhdistettynä omaan osaamiseesi antaa hyvät edellytykset toimia esimerkiksi:

  • designmarkkinoinnin ja -myynnin tehtävissä muotoilualan yrityksissä
  • designtapahtumien tuotannoissa
  • designin maahantuonnin tai viennin parissa
  • designin PR:n ja viestintätoiminnan parissa
  • muotoilun ostotoiminnan parissa
  • muotoilualan järjestöissä ja yhdistyksissä
  • designalan yrittäjänä

tutkinnot symboli fin

Helsinki Design Schoolin tutkinnot

Helsinki Design Schoolin tutkintojen sisällöt on suunniteltu ja toteutettu yhdessä omien alojensa huippuosaajien kanssa. Koulutuksemme ovat arvostettuja myös yritysmaailmassa. Teemme tiivistä yhteistyötä yritysten kanssa niin opetukseen kuin opiskelijoidemme urahaaveisiinkin liittyen.

Työnhaussa Helsinki Design Schoolin tutkinto on erinomainen tapa erottua sekä osoittaa oma erikoisosaaminen. Koulutuksemme ovat suunniteltu sopimaan niin ylioppilaspohjalta aloittaville kuin korkeakouluopintojenkin lisäksi tai jo työelämässä kokemusta saaneille. Opinnot soveltuvat kaikenikäisille. Monet opiskelijoistamme työllistyvät Helsinki Design Schoolin koulutuksen pohjalta ja toisille koulutuksemme täydentävät muita opintoja tai osaamista. Osa opiskelijoistamme haluaa uuden koulutuksen alan vaihtoa ajatellen. Joillekin Helsinki Design Schoolin tutkinnot ovat erinomainen pohja oman yritystoiminnan aloittamisen tai kehittämisen kannalta.

Koulutuksen aikana saat mahdollisuuden verkostoitua opettajiemme sekä muiden opiskelijoiden kanssa. Helsinki Design Schoolin opintoihin osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta alalta. Tutkinnon voit suorittaa joustavasti oman työn tai muun opiskelun ohessa. Monimuoto-opiskelu mahdollistaa opiskelun asuinpaikasta ja omasta elämäntilanteesta riippumatta.

Opettajina Helsinki Design Schoolissa toimivat omien alojensa parhaat ammattilaiset. Aktiivisesti työelämässä toimivat opettajamme tuovat opetukseen aina uusinta sekä ajankohtaisinta osaamista ja tietoa opiskelijoidemme hyödyksi. Opettajamme haluavat kannustaa ja rohkaista sinua omien tavoitteittesi saavuttamisessa.

Mikäli haluat lisätietoja opintojen aikatauluista, hakemisesta tai muista opiskeluun liittyvistä asioista, otathan meihin yhteyttä puhelimitse numeroon 020 7340 630 tai sähköpostilla info@helsinkidesignschool.fi

Kaikkien koulutusten yhteiseen hakulomakkeeseen pääset tästä.

Design can have many types of soul. The key is to have one! Haluaisitko tutustua designalan PR-toimistoihin ja showroomeihin? Minkälaista osaamista designmyyjällä tulee olla? Miten valokuvausstudiolla luodaan kauniita designtuotekuvia? Mikä on trendien vaikutus uuden designin syntymiseen? Kuinka popup-myymälä ideoidaan ja toteutetaan? Mikä merkitys sosiaalisella medialla, kuten Instagramilla, on designin menestystarinoiden syntymisessä? Missä kulkee taiteen ja designin raja? Kuinka kiinnostava designbrändi syntyy ja mitkä ovat suomalaisen muotoilun vahvuudet? Haluaisitko kouluttautua uudenlaisia ja innostavia mahdollisuuksia tarjoavan designalan ammattilaiseksi?

Designmarkkinoinnin tutkinto perehdyttää sinut inspiroivalla tavalla designin maailmaan. Opit kuinka pehmeän pellavan, syvänsinisen puhalletun lasin tai taidokkaasti taivutetun vaalean koivun ympärille luodaan brändejä ja vahvoja mielikuvia. Saat osaamista siihen, kuinka syntyvät visuaalisesti tyylikkäät designmyymälät, mitä designin sisäänostajan tulee osata ja millä tavoin toteutetaan elämyksellisiä designtapahtumia. Pääset vierailulle kiinnostavimpiin designalan yrityksiin. Designmarkkinoinnin tutkinnon suorittamalla saat arvokasta osaamista, jota voit hyödyntää monin tavoin omalla urapolullasi.

Trends, Art & Green Design

Koulutuksen aikana opit miten suomalainen ja kansainvälinen muotoilu ovat kehittyneet ja mitkä ovat tällä hetkellä kiinnostavimpia puheenaiheita designalalla. Kuulet miltä näyttää designin tulevaisuus. Saat näkökulmia siihen, mikä on muotoilun merkitys ja miksi sitä tarvitaan.

Syvennyt siihen miten trendit syntyvät, ja mikä yhteys niillä on tarpeiden luomiseen tai täyttämiseen. Opit hyödyntämään trenditietoutta designin myymisessä ja markkinoinnissa. Kuulet mitä tarkoitetaan heikoilla signaaleilla ja kuinka trendejä analysoidaan. Kestävän kehityksen edistäminen ja ekologisten arvojen korostaminen ovat pysyvä osa designia. Tutustut siihen, mitä kestävällä kehityksellä tarkoitetaan ja kuinka ekologiset arvot suuntaavat kuluttajien, tuotteiden valmistajien sekä suunnittelijoiden ajattelua ja päämääriä juuri nyt.

Opintojen aikana tapaat kiinnostavia persoonia, kuten suunnittelun parissa toimivia taiteilijoita ja muotoilijoita. Tarkastelet designin ja taiteen yhtäläisyyksiä ja eroja. Kuulet tuotteiden suunnittelijoilta näkemyksiä muodon ja tunteen merkityksestä. Designtuotteen suunnittelu vaatii luovuutta, taitoa, kykyä ymmärtää kuluttajia sekä lahjakkuutta suunnitella jotakin uutta. Opit miten designtuotteen matka etenee suunnittelijan verstaalta valmiiksi tuotteeksi ja lopulliseen käyttötarkoitukseen. Syvennyt siihen miten menestyskonsepteja luodaan yhdistämällä taidokkaasti kaupallisuus ja luovuus.

Designmyyjä rakastaa muotoilua

Taitava designmyyjä osaa kuunnella ja huomioida asiakkaan toiveita, seuraa trendejä sekä on aidosti kiinnostunut designista ja luovuudesta. Muotoilun parissa on monia kiinnostavia mahdollisuuksia toimia myyntityön parissa. Tutkinnon aikana saat tietoa ja taitoa myyntityössä onnistumiseen. Opit mitä myyntitilanteessa ja asiakkaan kohtaamisessa tulee huomioida. Saat käsityksen siitä, miten designmyyjä voi toimia muun liiketoiminnan, kuten verkkokaupan tukena.

Design Popups!

Perehdyt siihen kuinka ideoidaan sekä toteutetaan hyviin myyntituloksiin johtavia popup-myymälöitä. Opit kuinka väliaikainen myymälä tukee muuta markkinointia ja miten nopein sekä edullisin ratkaisuin voidaan luoda toimiva myymäläympäristö. Harjoittelet ammattilaisen johdolla popup-myymälän suunnittelua sekä luot moodboardin myymäläsuunnitelman tueksi. Voit hyödyntää osaamistasi nykyisessä työssäsi tai luoda kokonaan uusia liikeideoita, jotka voit muuttaa todeksi kohtuullisella panostuksella.

PR, Showrooms & Events

Designmarkkinoinnin tutkinnossa opit kuinka designilmiöitä luodaan. PR- ja viestintätoiminta on osa yritysten markkinointiviestintää. Tavoitteena sillä on lähentää yritystä sen tärkeisiin sidosryhmiin nähden. Designbrändien vahvistamisessa, kansainvälistymisessä ja uusien mahdollisuuksien löytämisessä on PR-toiminnalla tärkeä rooli. Parhaimmillaan taitavat PR-toimistot nostavat yrityksen brändiarvoa, lisäävät myyntiä ja houkuttelevuutta sekä herättävät median mielenkiinnon. Koulutuksen aikana opit PR-toiminnan ja viestinnän periaatteet sekä tutustut design-showroomien toimintaan.

Perehdyt kiinnostavien designtapahtumien tuottamiseen. Kuulet kenelle ne ovat tarkoitettu ja mihin niillä pyritään. Opit ammattilaisilta miten tapahtuma- ja elämysmarkkinointi auttaa tuotteiden sekä palveluiden myymisessä, ja kuinka kilpailijoista voidaan erottautua. Sisäistät tapahtumatuotannon periaatteet alkaen tapahtuman teemasta ja sisällöstä aina markkinoinnin toteuttamiseen.

Opit muotoilutoimittajan johdolla mitä kirjoittamisen taitoja designin parissa toimivalla ammattilaisella tulisi olla. Saat ideoita luovasti kirjoitetun ja sujuvan tekstin tuottamiseen. Tutustut verkko- ja printtikirjoittamisen välisiin eroihin ja yhtäläisyyksiin sekä näet miten tehdään ammattimainen tiedote esimerkiksi uuden tuotteen lanseeraamista ajatellen.

Photoshoot Workshop

Elämyksellisessä valokuvaus-workshopissa pääset studiolla ideoimaan ja toteuttamaan designtuotekuvia ammattivalokuvaajan sekä kuvausstylistin kanssa. Opit kuinka designvalokuvia toteutetaan erilaisiin käyttötarkoituksiin. Taidokkaasti tehty tuotekuva on tärkeä osa brändiviestintää. Designmarkkinoinnin tutkinnossa perehdyt siihen kuinka ammattivalokuvaaja luo valokuvattavaan tuotteeseen oikean tunteen ja kosketuksen. Näet kuinka kuvausympäristö tai kohderyhmä muuttavat valokuvan luonnetta. Kuulet ammattikuvaajalta minkälaisia rajoitteita ja mahdollisuuksia sosiaalinen media tuo valokuvan levitykseen sekä teknisiin näkökulmiin. Opit valokuvaamisen perusteita, jotta voit toteuttaa onnistuneita valokuvia myös omiin käyttötarkoituksiisi.

Finnish Design - Branding

Brändillä luodaan mielikuvia. Yrityksen brändi syntyy taitavan markkinoinnin sekä kohderyhmää miellyttävien tuotteiden tai palveluiden avulla. Koulutuksen aikana tutustut siihen miten designbrändin arvo muodostuu ja kuinka brändin arvoa voidaan kasvattaa. Opit mitkä ovat suomalaisen designin vahvuudet ja ominaispiirteet. Syvennyt kansainväliseen markkinointiin sekä kuulet miten suomalainen muotoilu sijoittuu designin maailmankartalle.

Työ designtuotteiden sisäänostajana

Näyttävä ja puoleensavetävä tuote kiinnittää asiakkaan huomion. Designmyymälöiden tuotevalikoiman kokoaminen vaatii alan tuntemusta ja näkemyksen siitä, mitä on hyvä design. Designmarkkinoinnin tutkinnon aikana kuulet miten designmyymälän tuotevalikoima muodostuu, mitä tuotteita kannattaa myydä ja mistä tuotteet ostetaan. Tuotetuntemuksen opetuksessa perehdyt tuotteen hinnanmuodostukseen, laatuun, materiaaleihin ja tuotevastuuseen. Opit miten designalan sisäänostaja toimii ja mitkä ovat sisäänostajan tärkeimmät päämäärät.

Kaunis designmyymälä

Koulutuksen aikana opit mitä visuaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan. Perehdyt siihen kuinka näyttäviä näyteikkunoita ja tyylikkäitä tuotteiden esillepanoja tehdään. Kuulet miten myymälän asiakaspolku voidaan suunnitella ja miten kauniilla sommittelulla voidaan lisätä myymälän viihtyisyyttä sekä houkuttelevuutta. Näet miten erilaisia tehokeinoja, kuten valaistusta, tuoksuja ja ääniä, voidaan hyödyntää visuaalisen markkinoinnin avulla.

Creative Visual Identity

Kuulet huippugraafikolta, miten brändiä vahvistetaan erottuvan ja taidokkaasti toteutetun graafisen suunnittelun avulla. Verkkosivut, logo, myymäläympäristöt, oheismateriaalit sekä tuotteet luovat kaikki osaltaan graafisen designin kokonaisuutta. Opit ymmärtämään yrityksen visuaalisen identiteetin tärkeyden sekä näet mistä elementeistä syntyvät huikeimmat graafisen suunnittelun oivallukset. Kehität omaa visuaalista näkemystäsi ja voit hyödyntää opittua monissa eri yhteyksissä markkinointiin liittyen.

Emotional Advertising

Mainonta muuttaa muotoaan sekä etsii yhä uusia ja erikoisempia keinoja tavoittaa kuluttajat. Designmarkkinoinnin tutkinnon aikana näet miten tehdään osuva mainoskampanja. Perehdyt erilaisten tuotteiden ja palveluiden mainontaan - oli kyse sitten käsityölähtöisesti suunnitellusta puukorusta, arvokkaasta designvalaisimesta, uudenlaisen designmyymälän lanseerauksesta tai designalan yrityksen yleisestä brändimainonnasta. Muodostat näkemyksen siitä miten muotoilu ja mainonta sopivat yhteen.

Instagram & Pinterest

Sosiaalinen media tarjoaa loputtomia mahdollisuuksia muotoilun markkinointiin ja myyntiin. Taitavasti mietitty sosiaalisen median kampanja erottaa yrityksen tai tuotteen kilpailijoistaan. Kuulet mitä sisältömarkkinoinnilla tavoitellaan ja miten yritys tai tuote löytävät omat asiakkaansa käyttäen oikein valittuja kanavia. Perehdyt siihen kuinka kiinnostavaa sisältöä luodaan ja ylläpidetään. Näet kuinka muotoilijat ja alan toimijat hyödyntävät sisältömarkkinointia oman profiilinsa vahvistamisessa.

Moments & Experiences / Palvelumuotoilu

Service Designilla pyritään luomaan onnistuneita asiakaskokemuksia. Opit miten asiakkaille luodaan miellyttäviä hetkiä yrityksen tarjoamien elämysten ja hyvän palvelun avulla. Saat vahvan käsityksen siitä, mikä on tunteiden merkitys palveluiden muotoilussa ja miten asiakkaiden toiveita sekä palautetta voidaan hyödyntää. Tutuksi tulevat muun muassa termit service moments ja customer journey. Designmarkkinoinnin koulutuksessa tutustut onnistuneisiin palvelumuotoilun toteutuksiin ja opit ajattelemaan designin hyödyntämistä laajemmassa merkityksessä. Tutustut alan edelläkävijäyrityksiin ja pääset tapaamaan palvelumuotoilun parhaita osaajia.

© Copyrights & Trademarks

Designmarkkinoinnin tutkinnon aikana syvennyt designtuotteiden ja brändien suojaamiseen. Verkkokauppojen kasvava käyttö luo lisääntyvän tarpeen taidolle suojata oma brändi ammattimaisella tavalla. Tavaramerkin suojaaminen on sijoitus tulevaan. Tulevaisuudessa muotoilu on yhä enemmän erilaisten aineettomien oikeuksien, kuten brändien, lisenssien ja tavaramerkkien myymistä. Kuulet ammattilaisilta miten brändi voidaan suojata sekä mitä copyrights ja trademark todella tarkoittavat.

Kullanarvoisia verkostoja

Opintojen aikana vierailet designalan yrityksissä. Vierailujen aikana kuulet kuinka erilaiset muotoilualan yritykset lähestyvät omia asiakkaitaan. Saat uusia ja erilaisia näkökulmia designin myyntiin sekä markkinointiin. Vierailut ovat myös hieno mahdollisuus verkostoitumiseen ja arvokkaiden kontaktien luomiseen.

Touch of Design!

Design tarjoaa ratkaisuja ja elämyksiä. Design syntyy avoimesta ajattelusta, hyvästä syystä tai nerokkaasta sisällöstä. Design koskettaa kauneudellaan tai rohkeudellaan. Design on luovaa toimintaa, jota voi soveltaa lukemattomin eri tavoin. On sanottu, että design on sekoitus käsityötä, tiedettä, tarinankerrontaa, mielipiteiden muokkausta ja filosofiaa. Designmarkkinoinnin tutkinto antaa pintaa tarttumiseen, muotoja ajatuksiin ja ideoita elämyksiin!